Nieuwsarchief 2016

Agidens zet in op internationale groei en brengt infra-expertise naar Nederland
bannerHeumen2
Agidens heeft een dochteronderneming opgericht in Nederland onder de naam Agidens Infra BV. Deze stap kadert in de internationale groeiplannen van ons bedrijf, die we hebben uitgetekend in een nieuwe strategische visie voor 2020. We scoorden in Nederland al enkele grote infrastructuurprojecten en de markt biedt op dat vlak nog heel wat potentieel. Om de activiteiten lokaal op te volgen schreven we een tiental vacatures uit.

Unieke expertise voor Nederlandse markt
We realiseerden de voorbije jaren al mooie projecten in Nederland zoals de automatisering van de keersluis te Heumen, een tafelbrug in Alkmaar en een brug in Groningen. De realisatie van de DBFM projecten (Design, Build, Finance & Maintain) voor de keersluis in Limmel en de 3de kolk Beatrixsluis (Nieuwegein) zijn in volle uitvoering. In eerste instantie mikken we op het middensegment van de markt, waar we onze positie willen verstevigen. “Onze automatiseringsexpertise is uniek voor de Nederlandse markt”, vertelt Geert Stienen, CEO van Agidens. “Onze sterkte ligt in de combinatie van een aantal vakdomeinen die weinig concurrenten aanbieden. Dat laat ons toe om innovatieve en duurzame projecten af te leveren. Daarnaast volgen we een project op van A tot Z en kunnen achteraf ook het onderhoud voor onze rekening nemen.”

Groeien in West-Europa
De verdere ontwikkeling van de Nederlandse activiteiten kaderen in ons 2020-plan. Geografische expansie in West-Europa is een van de speerpunten. “Nederland plant de komende jaren onder meer investeringen in natte infrastructuur, iets waar wij heel sterk in zijn. Om zulke projecten goed op te volgen is een lokale aanwezigheid cruciaal, zowel operationeel als administratief”, aldus Geert Stienen. “Daarom gaan we ook op zoek naar een tiental extra personen voor verschillende rollen om het team in Nederland te versterken.”

De openstaande vacatures kan u hier terug vinden.

Contact Agidens
Joris Engels, marketing- en communicatiemanager